Black Friday

Black Friday oferte valabile în România

  • Toate
  • Cele mai votate
  • Expiră curând
  • Populare
0
evoMAG | Winter Black Friday, până la -70% reducere (ex. Televizor LED Philips 80 cm, Full HD, Smart TV, 899 lei)
Deal
Winter Black Friday cu până la 70% Reducere! In acestă campanie aveți posibilitatea să găsiți super-oferte la sute de produse. Perioada campaniei este între 14 februarue și 01. martie 2020. Vă ...
0
elefant.ro | Reduceri până la 80% Black Friday de Iarnă (ex. Chopard Wish, 75 ml – 89,99 lei, Carolina Herrera Good Girl, 80 ml – 359,99, Hugo Boss Orange Man, 100 ml – 119,99 lei)
Deal
Black Friday Winter de la elefant vine cu reduceri de până la 80% la cărți, parfumuri, ceasuri, cosmetice, jucării, cărți în limba engleză, genți, home&deco, îngrijire personală și articole bebe. ...
Următoarele

Ce este Black Friday?

Black Friday este cea mai aglomerată zi de cumpărături din Statele Unite și din multe țări din întreaga lume. Chiar și în România Black Friday reprezintă vârful volumului de vânzări pentru foarte mulți comercianți. Este de asemenea, o oportunitate pentru consumatori de a găsi produse cu reduceri de preț semnificative.

Black Friday are două semnificații relevante. În istorie, Black Friday a fost o  catastrofă a pieței bursiere care a avut loc la 24 septembrie 1869. În acea zi, după o perioadă de speculații plină de ravagii, prețul aurului a scăzut, iar piețele s-au prăbușit.

Însă sensul mai contemporan se referă la o zi după vacanța de Ziua Recunoștinței din SUA, care este o zi plină de oferte speciale la cumpărături cu reduceri de prețuri și este considerată începutul sezonului de cumpărături de iarnă.

De ce se numește Black Friday?

Termenul „Black Friday” (în sensul comercial) a fost inventat în anii ’60 pentru a marca începutul sezonului de cumpărături de Crăciun. „Negru” se referă la magazinele care trec de la „roșu” la „negru”, atunci când înregistrările contabile au fost ținute manual, iar cerneala roșie a indicat o pierdere, iar negrul un profit. Încă de la începutul paradei moderne de Ziua Recunoștinței de la Macy din 1924, vinerea de după Ziua Recunoștinței a fost cunoscută drept începutul neoficial al unui nou sezon de cumpărături de iarnă.

Când este Black Friday?

Este vinerea imediat următoare Zilei Recunoștinței, care este considerată de retaileri începutul sezonului de cumpărături de iarnă și are loc în fiecare an între 23 și 29 Noiembrie. Anul acesta Black Friday este Vineri, 27 Noiembrie 2020.

În Romania comercianții online organizează acest eveniment, în general, cu o săptămână mai devreme, datorită zilei naționale de 1 Decembrie in care românii au zi(le) liberă(e) și din acest motiv nu se pot pregăti livrările de produse sau efectua expedierea lor.

De ce Black Friday a devenit atât de popular?

Pe măsură ce retailerii au început să-și dea seama că pot atrage vânzări mari prin reducerea prețurilor, Black Friday a devenit ziua de cumpărături, cu vânzări chiar mai mari, decât vânzările de Crăciun. Unii comercianți își pun produsele la vânzare în dimineața Zilei Recunoștinței (joi) sau trimit consumatorilor prin e-mail, ofertele speciale, cu zile sau săptămâni înainte de evenimentul propriu-zis. Cele mai cumpărate și populare articole sunt electronicele și jucăriile. Cu toate acestea, prețurile sunt reduse pentru aproape toate categoriile de produse.

Black Friday este o zi lungă, atât pentru retaileri cât și pentru cumpărători. Există numeroase oferte de tip doorbuster (vânzări cu preț redus care aduc un volum mare de clienți) – prețurile fiind atât de scăzute la unele produse încât magazinele nu pot face profit. Majoritatea firmelor mari își publică în prealabil anunțuri cu ofertele online pentru a oferi consumatorilor timp să afle despre vânzări și să-și planifice achizițiile. Alte companii adoptă o abordare diferită, așteptând până în ultimul moment posibil să își lanseze anunțurile de Black Friday, în speranța de a crea un zgomot și de a menține clienții nerăbdători, pentru a efectua cumpărături de impuls.

Din ce în ce mai mult, consumatorii aleg să facă cumpărături online, nevrând să aștepte afară în fața magazinelor încă de dimineață, ”luptând” cu alți cumpărători pentru ultimul articol. Adesea aceste produse cu reduceri substanțiale, la care puteți economisi sute de lei, sunt oferite în număr mic, cum ar fi televizoare sau laptopurile. Deoarece aceste articole râvnite se vând repede, mulți cumpărători părăsesc magazinul cu mâna goală. Avantajul cumpărăturilor online este că veți ști imediat dacă playstation-ul sau masina de spălat pe care o doriți este în afara stocului sau o puteți comanda, fără a fi nevoie să mergeți din magazin în magazin. De asemenea, mulți vânzători online au vânzări speciale înainte de Black Friday, așa că poate nici nu trebuie să aștepți până la ziua cea mare pentru a economisi.

 

Statistici de Black Friday

Verificați aceste statistici pentru a vedea cât de importantă este o zi de Black Friday pentru vânzări.

Cumpărături și cheltuieli de Black Friday in România:

eMAG Black Friday 2019:

  • Comenzi în valoare de 499 milioane de lei
  • 42% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online
  • Peste 1,3 de milioane de produse comandate din 1.800 de categorii
  • Peste 10,8 de milioane de vizite (cu aproape 1 milion mai multe comparativ cu 2018)

Topul localităților reședință de județ după numărul de produse comandate:

  • Cluj-Napoca
  • București
  • Iași
  • Alba Iulia
  • Miercurea Ciuc
  • Sibiu
  • Brașov
  • Zalău
  • Timișoara
  • Târgu-Mureș

(Sursa: Start-up.ro)

 

2Performant (platformă de afiliere) Black Friday 2019 :

  • pentru cele peste 700 magazine online inscrise in platforma de afiliere 2Performant, Black Friday (14-17 noiembrie 2019) a insemnat cresteri pe toti indicatorii importanti – 41.000 vanzari online (+15,3% fata de 2018), in valoare totala de 2,56 milioane € (+20,4% fata de 2018); in urma acestor vanzari, afiliatii au primit comisioane de 158.240 € (+30,3% YoY)
  • cele mai multe vanzari s-au inregistrat in categoriile Carti, Filme & Muzica, Fashion si Electro IT&C
  • cosul mediu de cumparaturi – 300 lei
  • comanda medie – 295,4 lei + TVA (+4,4% YoY); 358,3 lei + TVA pe desktop si 253,7 lei + TVA pe mobil
  • rata de conversie a crescut cu aproape 13% fata de 2018 (1,95% vs. 2,22%), semn ca piata e-commerce, respectiv cea de afiliere, se maturizeaza si ca reclamele pe care afiliatii le fac pentru magazinele online sunt din ce in ce mai relevante pentru publicul-tinta

(Sursa: Ecompedia.ro)

 

PayU Romania (procesator de plăți) Black Friday 2019:

  • romanii au platit online peste 245 de milioane de lei in weekend-ul 15-17 noiembrie (+24% YoY)
  • luand in considerare atat comenzile platite online, cat si cele cu numerar la livrare, romanii au cheltuit peste 1,2 miliarde de lei
  • in sistemul PayU Romania au fost generate 499.632 de tranzactii (in crestere cu 33% fata de anul trecut), aproximativ 80% din suma (peste 198 de milioane de lei) inregistrandu-se vineri, 15 noiembrie (practic, au cheltuit intr-o zi cat in toate cele 3 zile de Black Friday 2018)
  • minutul de aur a stabilit un nou record in materie de plati online – in intervalul 07:27-07:28 s-au inregistrat 2.140 de plati online, cifra aproape dubla fata de anul trecut
  • topul cumparaturilor online ramane dominat de produse IT&C, urmate de produse din categoria eTail si servicii
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi – 484 de lei (-18% YoY)
  • cosul mediu de cumparaturi in rate a crescut cu 5%, pana la 974 de lei
  • cea mai mare tranzactie online – 57.949 lei (produse IT&C)
  • peste 37% din totalul volumelor au fost achitate cu un card in rate, fara dobanda
  • 39% din valoarea totala a tranzactiilor (peste 95 de milioane de lei) a fost platita cu un singur click (+16% YoY); 28% din numarul total de tranzactii din tot wekeend-ul a fost platit cu un singur click (+25% fata de anul anterior)
  • peste 21 de milioane de lei au fost cheltuiti utilizand un card emis intr-o tara straina (+71% YoY), topul primelor 6 tari dupa numarul de plati online inregistrat in platforma PayU incluzand Marea Britanie (6,8%), Ungaria (3,7%) si SUA (0,5%)

(Sursa: Ecompedia.ro)

 

Cumpărături și cheltuieli de Black Friday in SUA

  • În ciuda ​​și a altor sărbători importante pentru cumpărături, Black Friday din weekend-ul Zilei Recunoștinței, a devenit ca cea mai populară zi pentru a face cumpărături: 61% dintre cumpărătorii au spus că intenționează să cumpere în Black Friday 2019 (Sursa: BlackFriday.com ).
  • În 2019, weekendul de Ziua Recunoștinței  a atras 189,6 milioane de cumpărători americani. Aceasta a crescut cu 14%, de la 165,8 milioane de cumpărători în 2018. De asemenea, a crescut de la 174,6 milioane în 2017. (Sursa: NRF )
  • În 2019, de la Ziua Recunoștinței la Cyber ​​Monday, cumpărătorii au cheltuit în medie 361,90 USD pentru obiecte de vacanță. Aceasta a crescut de la 16% de la 313,29 USD în 2018, în creștere de la 335,47 USD în 2017 și de 289,19 USD în 2016. (Sursa: NRF )
  • Black Friday 2019 a atras în vânzări online 11,9 miliarde de dolari. Aceasta este o creștere de 20,2% față de 2108. (Sursa: Adobe Analytics )

Black Friday online vs. în magazine în SUA

  • Black Friday 2019, mai multe cumpărături online decât în ​​magazine: 142,2 milioane achiziționate online, în timp ce 124 milioane au cumparat direct în magazinele. (Sursa: NRF )
  • În 2019, Black Friday a bătut Cyber ​​Monday ca cea mai aglomerată zi de cumpărături online: 93,2 milioane cumpărate online în Black Friday față de 83,3 milioane în Cyber ​​Monday. (Sursa: NRF )
  • Mai mulți consumatori fac cumpărături online decât în ​​magazinele de Black Friday: 61% dintre cumpărători au spus că intenționează să cumpere online în Black Friday 2019. În 2018, 68% au declarat că vor face majoritatea cumpărăturilor de Black Friday online (sursa: BlackFriday.com ) .
  • În 2019, Achiziția online cu ridicare din magazin a înregistrat o creștere de 43% de la an la an (Sursa: Adobe Analytics ).

Comunitatea ta de shopping
Logo
Înregistrează-te