Cum să-ți recuperezi banii de la Blue Air, pentru zborurile anulate?
Încep prin a-mi istorisi povestea mea.
In Noiembrie 2020 am rezervat biletele pentru zboruri care urmau să aibă loc in Iulie si August 2021 din Germania către aeroportul din Bacău. In total puțin peste 400 de euro pentru 4 persoane.
In luna Iunie 2021 primesc anunțul ca toate zborurile au fosta anulate și mi se oferă posibilitatea de a transfera suma într-un portofel virtual (Wallet). Acești bani i-aș putea folosi mai târziu pentru alte rezervări de zboruri sau a doua variantă, să cer returnarea sumei in contul din care am făcut plata.
Am optat pentru a doua soluție și am primit un mesaj, în care se spune ca nu se știe o data de returnare datorită numărului mare de cereri în așteptare, precum si niște numere de înregistrare pentru cererile de returnare.
Si am tot așteptat…
Ceea ce m-a îngrijorat a fost numărul mare de comentarii de pe Facebook, în care multe persoane se plâng că banii nu sunt returnați precum și numărul tot mai mare de zboruri anulate.
In acest caz am hotărât sa nu mai fiu pasiv și sa încerc oarecum să acționez cumva. Am citit mai multe articole pe internet în care ca și soluții se dădeau: fie reclamații la Protecția Consumatorului, fie încercări nenumărate de a suna la serviciul clienti Blue Air și după discuții cu operatorii, unii chiar au reușit returnarea banilor.
Nefiind in Romania nu am putut apela la nici una din aceste metode dar am încercat sa contactez reprezentatul lui Blue Air in Germania (așa cum apare pe site-ul lor). La acel număr de telefon nu răspunde nimeni, iar de asemenea la email-urile trimise nu am primit nici un răspuns.
Cum am rezolvat eu problema și căt de repede am primit banii înapoi?
Având o experiență anterioară cu returnarea banilor pentru un produs comandat pe internet si nelivrat, am apelat la procedura de chargeback, adică am reclamat nereturnarea banilor catre bănca la care dețin cardul iar aceștia mai departe la VISA.
Am trimis un email cu toate documentele primite de la Blue Air: rezervările, confirmarea cererilor de anulare si dovezile de plată.
Nu mică mi-a fost surprinderea că o săptămâna mai târziu am primit un email în care mi se confirma că cererile de chargeback au fost trimise către operatorul de card VISA, iar după încă o săptămână am primit banii in cont.
O condiție importanta este ca eu am făcut plata de pe un card de credit. Nu știu dacă funcționează la fel pentru cei care au folosit cardul de debit. Sunt curios să-mi scrieți în comentarii cum ați rezolvat voi problema returnării banilor și dacă aceasta soluție va ajutat și pe voi.